foto1
OPONY - SPRZEDAŻ I NAPRAWA
foto1
FELGI - SPRZEDAŻ I NAPRAWA
foto1
SERWIS MOBILNY - 24H
foto1
WYMIANA OLEJU
foto1
SILNIK I ZAWIESZENIE
Bełchatów, ul. Lipowa 70B

Opony i felgi

 

 Wyważanie kół

Wyważanie kół

W Euromaster Oponex Markiewicz Bełchatów wyważanie kół przeprowadza się przy każdej wymianie opon.

page image - wyważanie kół

 Wyważanie koła polega na równomiernym rozkładzie masy na jego obwodzie. Zabieg przedłuża żywotność opon, podwyższa osiągi i komfort prowadzenia pojazdu, a także zwiększa bezpieczeństwo. 

 

Wyważanie kół

Dyskomfort jazdy powodowany w pewnych zakresach prędkości przez wibracje kierownicy lub siedzenia wynika zazwyczaj z niewłaściwego wyrównoważenia kół.

Z tego względu standardem po zamontowaniu opony na feldze, jest ocena jednorodności rozłożenia mas i sił podczas obrotów koła na wyważarce, czyli potocznie „wyważanie”. Euromaster zaleca, by wyważać koła co najmniej raz w roku lub co 15 000 kilometrów.

W Euromaster Oponex Markiewicz Bełchatów wyważanie kół przeprowadza się przy każdej wymianie opon.  Nowe opony mogą mieć nierównomiernie rozmieszczoną mieszankę gumy. Wyważanie kół eliminuje ten problem i zapewnia równomierne zużycie nowych opon.

Kiedy należy zlecić wyważenie kół ?

  • jeśli odczuwasz wibracje na kierownicy
  • przy każdej wymianie opon
  • po wykonaniu naprawy opony
  • kiedy specjalista stwierdzi nieprawidłowe zużycie

Nieprawidłowe wyważenie powoduje:

  • wibracje podczas jazdy
  • szybsze zużycie elementów zawieszenia
  • przedwczesne zużycie opon

Test drogowy Hutner - jedyny w Bełchatowie!

Komputerowy system pomiaru wibracji koła HUNTER GSP9720 jest najnowocześniejszym urządzeniem, które oprócz tradycyjnej funkcji wyważania statycznego i dynamicznego koła wyposażone
jest w rolkę do przeprowadzania testu  drogowego. Drgania kół mogą być spowodowane:

  • niewyważeniem dynamicznym i statycznym,
  • nieprawidłową geometrią opony i/lub felgi,
  • nierównomiernym rozkładem sztywności opony na całym obwodzie.

HUNTER GSP 9720 jako jedyny system umożliwia zdiagnozowanie wszystkich tych problemów oraz ich eliminację.

  • pomiar sztywności opony (RFT),
  • pomiar siły bocznej koła - LFM (rolka o nacisku 6350 N),
  • pomiar bicia obręczy,

GSP 9700 mierzy promieniowe i osiowe siły na kole dostarczając instrukcje rozwiązywania problemów, których nie można rozwiązać przy pomocy wyważarek i systemów pomiaru geometrii.

Hunter GSP 9700 jest aprobowany i rekomendowany przez producentów samochodów, a jego przemysłowe właściwości zostały potwierdzone przez setki warsztatów na całym świecie.

  1. Wyważanie kół
  2. Siły drogowe kół i pomiar niecentryczności felgi
  3. Pomiar sił promieniowych ściągania

 

 

 Czujniki ciśnienia
Czujniki ciśnienia

Euromaster Oponex Markiewicz Bełchatów zaleca sprawdzanie stanu czujników podczas każdej wymiany opon.

czujniki tpms-image

 

TPMS to angielski skrót od Tyre Pressure Monitoring System (System Monitorowania Ciśnienia w Oponach).

Przepisy Unii EuropejskiejOd Listopada 2014 roku przepisy europejskie nałożyły obowiązek montowania czujników ciśnienia we wszystkich nowych samochodach, aby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, spadek zużycia paliwa i wolniejsze zużywanie się opon.

Rozporządzenie (WE) tr 661/209 Europejskiego Parlamentu z dnia 13 lipca 2009 r. Warunki zostały określone w wtycznych ECE-R64

 

Tyre Pressure Monitoring System

 Korzyści ze stosowania czujników TPMS:

Bezpieczna jazda
  • Lepsza przyczepność do nawierzchni
  • Zoptymalizowane hamowanie
  • Ograniczenie ryzyka aquaplaningu
oszczędność paliwa
  • Optymalizacja oporu toczenia generuje oszczędność paliwa
Mniejsze zużycie opon
  • Stałe ciśnienie ogranicza ryzyko nadmiernego napompowania, a tym samym zużycia opony

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego należy serwisować bezpośredni system TMPS?

System składa się z elektronicznego czujnika + zużywających się części wentyla.
Części wentyla z elektronicznym czujnikiem podlegają zużyciu i muszą być regularnie sprawdzane.
W celu uniknięcia korozji lub nieszczelności, Euromaster zaleca sprawdzanie stanu wentyli z elektronicznym czujnikiem przy każdej zmianie opon.  

Budowa czujnika TPMS

W związku z wprowadzeniem systemów TMPS, czyli wyposażeniem aut w czujniki ciśnienia w kołach, procedura sezonowej zmiany opon staje się bardziej skomplikowana. Dlatego jeśli jeździsz nowym autem, pamiętaj że tradycyjna wymiana opon może oznaczać w tym sezonie dodatkowe koszty i ryzyko uszkodzenia czujnika TPMS przez niewprawnego serwisanta. Bardzo często czujniki TPMS umiejscowione są na feldze wewnątrz koła, co z kolei wymusza modyfikację procedury demontażu opon i montażu opon na feldze, aby uniknąć uszkodzenia czujnika.

Dzięki odpowiednim umiejętnościom i posiadanemu sprzętowi, nasi eksperci Euromaster są odpowiednimi partnerami w zakresie systemu TPMS:

  • Diagnostyka (w celu sprawdzenia ciśnienia w oponach i stanu elektronicznych wentyli)
  • Montaż / demontaż czujników
  • Wymiana zużywających się elementów wentyi z czujnikiem elektronicznym
  • Programowanie czujników
  • Ponowna kalibracja systemu

Szukaj rekomendowanych serwisów, które stosują dobre praktyki branżowe, mają kompetentnych pracowników oraz zostały przeszkolone w zakresie obsługi kół z czujnikami ciśnienia i dysponują odpowiednim sprzętem diagnostycznym.

Jak sprawdzić, czy mój samochód posiada system TPMS?

  • Sprawdź podręcznik serwisowy pojazdu
  • Po przekręceniu kluczyka przyjrzyj się kontrolkom na desce rozdzielczej
  • Sprawdź datę produkcji pojazdu (czujniki muszą być montowane od Listopada 2014 r.)

 

 

 Hotel opon
Hotel opon

Przechowalnia opon w optymalnych warunkach - tylko w Bełchatowie w Euromaster Oponex Markiewicz Bełchatów.

  hotel opon - image

 

Sezonowa wymiana opon w naszych warunkach to konieczność. Chcąc uniknąć kłopotliwego przechowywania aktualnie nieużywanego kompletu kół, można zlecić ich magazynowanie w serwisie Euromaster. Dzięki temu nie musisz ich przewozić w samochodzie (a nie zawsze mieszczą się w bagażniku), ani poszukiwać odpowiedniego miejsca na składowanie, ryzykując deformacje konstrukcji opony lub przyspieszone starzenie gumy (np. składując opony w nieodpowiednich warunkach atmosferycznych).

 

W serwisie Euromaster Oponex Markiewicz Bełchatów zapewniamy składowanie w optymalnych warunkach:

  • bez bezpośredniego dostępu światła,
  • przy zachowaniu odpowiedniej temperatury i wilgotności,
  • w pomieszczeniu ubezpieczonym i chronionym przed pożarem.

Po oczyszczeniu, weryfikacji ewentualnych uszkodzeń i stosownym oznakowaniu, opony umieszczane są w hotelu Euromaster. Wszystko po to, aby Twoje opony były odpowiednio przygotowane na kolejny sezon.

Przygotowaliśmy poradnik dotyczący właściwego przechowywania opon.

 

 

 

 

 

 

Susnet Facebook Like Box